NAUCZYCIEL MÓWI

Podejmując temat z wielu punktów widzenia i posługując się rozmaitymi metodami, badacze klasowego dyskursu stwierdzili, że większość nauczycieli mówi na lekcjach bardzo dużo i że w większości klas istnieje podstawowy wzorzec komunikowania się, który nie najlepiej wspomaga myślenie uczniów. Ów wzorzec dałoby się określić jako pogadankę-odpytywanie słowną metodę frontalnego nauczania, przy której uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości dzięki krótkim cyklom: informacja — pytanie — odpowiedź — informacja zwrotna. Wykazano (Cuban 1982; 1984), że wzorzec pogadanki- -odpytywania powstał wraz ze zinstytucjonalizowanym kształceniem i prze­trwał cały wiek XX w szkołach wszystkich szczebli i w nauczaniu wszystkich przedmiotów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Drążenie foremników