SPOŁECZNE WŁAŚCIWOŚCI DYSKURSU

Dzięki publicznemu dyskursowi nauczyciel zyskuje częściowy wgląd w procesy myślowe uczniów i podstawę dla korek­tywnego sprzężenia zwrotnego, jeśli dostrzeże w myśleniu błędy lub luki. Podobnie głośne myślenie dostarcza uczniom okazji, żeby „usłyszeć” je i nauczyć kontrolować. Jest to bardzo ważne z tego względu, że, jak pisaliś­my , uczniowie nie przyswajają wiedzy, notując po prostu nowe wiadomości na nie zapisanej karcie umysłu. Przeciwnie, czynnie budują struktury wiedzy, dokonując za pomocą wiadomości już posiadanych interpretacji wiadomości nowych.Jedną z właściwości dyskursu w klasie jest wspomaganie rozwoju pozna­wczego. Druga to łączenie i scalanie poznawczego aspektu uczenia się ze społecznym. Była mowa o tym, że wokół dyskursu tworzy się środowisko społeczne sprzyjające nauce.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.