WPŁYW PYTAŃ NA UCZENIE SIĘ

Jak wpływa na uczenie się takie mnóstwo pytań? Zwłaszcza jak na uczenie się i myślenie uczniów oddziałują proste pytania o fakty, a jak pytania wyżej zorganizowane? Zgodnie z potoczną wiedzą sądzono, ze pyta­nia bardziej złożone są korzystniejsze dla postępów poznawczych ucznia od bardziej konkretnych pytań faktograficznych. Jednak dokonywane na po­czątku lat siedemdziesiątych syntezy badań (Dunkin, Biddle 1974; Rosen- shine 197 lb) wykazały brak wyraźnych dowodów na rzecz tego stanowiska lub przeciwko niemu. W 1976 roku Rosenshine podważył potoczne sądy, twierdząc, że „wąskie” (faktograficzne) pytania w rzeczywistości wydają się najlepsze, szczególnie gdy nauczyciel natychmiast informuje uczniów, czy odpowiedź była poprawna, czy nie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Drążenie foremników