WZGLĘDNIE NIEZALEŻNE SYSTEMY

Struktura komórkowa szkoły sprawia, że systemy tworzące organizację szkoły są od siebie względnie niezależne (Weick 1976). Znaczy to tyle, że bieg spraw w klasach nie jest ściśle powiązany z tym, co dzieje się w innych rejonach szkoły. Nauczyciele prowadzą lekcje niezależnie od administracji szkoły i innych osób. Z biura dyrektora szkoły mogą co prawda wychodzić inicjatywy zmian programowych lub metodycznych, ale jeśli nauczyciel po­stanowi je zignorować, uda mu się to. Ma to i swoje dobre strony. Względna niezależność systemów pozostawia bowiem wiele swobody nauczycielowi w trudnych sytuacjach pedagogicznych. Złą stroną natomiast są przeszkody w doborze wspólnych celów i koordynowaniu działań. A jak się przekona­my, jedno i drugie jest niezbędne, jeśli edukacja szkolna ma być coś warta.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.