W 22 z nich zobaczyli głównie lekcje oparte na metodzie pogadanki-odpytywania. Badacze informują, że nauczyciele mówili przez trzy czwarte lekcji, a więc dłużej niż dwadzieścia lat temu obliczył Flanders. Tylko dwa razy zaobserwowali naukę parami i cztery razy naukę w małych grupach, podczas której uczniowie rozmawiali między sobą. Teri rodzaj pogadanki, o którym mówiliśmy, opiera się na wypowiedziach nauczyciela i pytaniach, które zadaje. Sposób stawiania pytań przez nauczyciela i ich rodzaje już od dość dawna przyciągały uwagę badaczy. Mark Gal (1970, s. 11), który przy różnych okazjach dokonywał przeglądu badań nad pytaniami nauczycielskimi, ustalił częstotliwość pytań i wykazał, podobnie jak Cuban, długowieczność pogadanki-odpytywania jako wzorca interakcji słownych w klasie.
Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: