POJAWIAJĄCE SIĘ STANOWISKO

Z badań tych zdaje się wyłaniać wspólne stanowisko, że wybór rodzaju pytań powinien zależeć od tego, jacy są uczniowie i jakie cele chce osiągnąć nauczyciel. Na przykład Gal (1984, s. 41) tak interpretował owe badania:Pytania faktograficzne są bardziej skuteczne w przypadku małych słabo rozwiniętych umysłowo dzieci, gdy przedmiotem nauki są głównie proste umiejętności.Pytania wymagające wyżej zorganizowanych czynności poznawczych przynoszą lepsze efekty w przypadku uczniów o przeciętnych lub ponadprze­ciętnych zdolnościach, zwłaszcza w szkole średniej, w której wymaga, się od uczniów bardziej samodzielnego myślenia.Badacze zajmowali się nie tylko rodzajem pytań, ale także ich poziomem trudności oraz prawidłowościami w ich stawianiu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.