PRAWIDŁOWOŚĆ W ODPOWIADANIU

Niektórzy badacze, jak Cazden i Mehan (1989) oraz Edwards i Mercer (1987), zwracają uwagę nie tyle na rodzaje pytań, ile na ogólne prawidłowo­ści w odpytywaniu. Na przykład Cazden i Mehan (1989, s. 50) napisali, że w większości klas „(1) to nauczyciel stawia pytania; (2) nauczyciel zna odpowiedzi; (3) powtórzenie pytania wskazuje, że odpowiedź była błędna”. Cazden dowodzi, że te ukryte reguły muszą zostać ujawnione i zakwestiono­wane, jeśli nauczyciel pragnie, aby dyskurs sprzyjał myśleniu i odkryciom. Do tej ostatniej kwestii jeszcze wrócimy.Pozostało nam omówić badania, w których występowała zmienna znana pod nazwą czas wyczekiwania. Po raz pierwszy ujawniono ją i analizowano pod koniec lat sześćdziesiątych, a więc w okresie wytężonych prac nad doskonaleniem programów nauczania wszystkich niemal przedmiotów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj u mnie! Tego bloga prowadzę od dawna, jest to moja wielka pasja. Strona dotyczy szerokiej tematyki związanej z mediami i reklamą. Jeśli podobają Ci się moje wpisy to zapraszam do aktywnego udziału w komentarzach.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.